Wednesday 9 December 2009

Ce faci cand nu mai poti?

Toti trecem prin incercari, insa cel mai important lucru este cum trecem prin ele. Cu capul sus? Sau incovoiati de greutatea lor?
De multe ori, eu unul, am vrut sa ii spun Domnului ca nu mai pot, atunci cand incercarea era grea. Si chiar i-am spus acest lucru, l-am rugat sa ma izbaveasca si i-am spus ca nu mai pot sa duc. Insa, nu cred ca acest lucru este corect. De ce? Pentru ca Dumnezeu ne-a promis ca odata cu incercarea ne va da si puterea de a trece prin ea, ne-a promis ca nici o incercare nu va fi imposibil de dus. Totodata, avem exemple biblice de oameni care au rabdat in incercari si despre care Dumnezeu ne spune ca au fost oameni dupa voia Lui.

Iacov 5:10 Fraţii mei, luaţi ca pildă de suferinţă şi de răbdare pe proorocii, care au vorbit în Numele Domnului.
Iacov 5:11 Iată, noi numim fericiţi pe cei ce au răbdat. Aţi auzit vorbindu-se despre răbdarea lui Iov, şi aţi văzut ce sfârşit i-a dat Domnul, şi cum Domnul este plin de milă şi de îndurare.

Practic, daca noi spunem ca nu mai putem, il facem pe Domnul mincinos, pentru ca el ne-a promis ca avem puterea de a trece peste greutati.

1 Corinteni 10:13 Nu v-a ajuns nici o ispită, care să nu fi fost potrivită cu puterea omenească. Şi Dumnezeu, care este credincios, nu va îngădui să fiţi ispitiţi peste puterile voastre; ci, împreună cu ispita, a pregătit şi mijlocul să ieşiţi din ea, ca s-o puteţi răbda.

Si atunci? Cum sa ne comportam in incercare? Acum ceva timp, am citit o mica carticica din care voi scrie, in zilele urmatoare, cateva paragrafe interesante. Prin aceasta carticica, eu unul am inteles ca atunci cand incercarea vine peste mine, eu trebuie sa ii multumesc Domnului pentru ea. Pare ciudat, atunci cand sunt bolnav sa ii multumesc Domnului pentru boala? Sa ii multumesc ca sotia m-a parasit? Sa ii multumesc ca sunt prigonit din cauza Cuvantului? DA. Dumnezeu vrea sa ii multumim pentru TOATE lucrurile, si cele care ni se par bune pe moment, si pentru cele care ni se par rele. De ce? Asa iti arati credinta. Atunci cand tu ii multumesti Domnului pentru incercare, ii arati, de fapt, ca tu stii ca ai putere sa treci peste aceasta incercare si ca tu ai credinta in El. Stii ca El te va izbavi, pentru ca ti-a promis acest lucru.

1 Tesaloniceni 5:18 Mulţumiţi lui Dumnezeu pentru toate lucrurile; căci aceasta este voia lui Dumnezeu, în Hristos Isus, cu privire la voi.

Pare imposibil. Doar pare. Atunci cand am trecut prin cea mai mare incercare pe care am avut-o pana acum, am gasit aceasta carticica. Si cand am citit acolo, ca Domnul vrea sa ii multumim pentru toate lucrurile, inclusiv pentru suferinta si incercari, am incercat sa aplic. M-am pus pe genunchi si i-am spus Domnului ca am inteles ca El asta vrea. Ca eu sa ii multumesc. Si ca ii multumesc, dar ca nu fac acest lucru din toata inima si ca El vede si stie asta. I-am spus ca fac asta, desi nu inteleg nimic. Nu inteleg de ce trebuie sa trec prin aceasta incercare, nu inteleg ce poate iesi bun din asta, dar ca ma incred in El si eu spun: "Multumesc". Si am perseverat in a face asta, in fiecare clipa. Iar atunci cand incercarea a trecut, am realizat. Am inteles de ce a trebuit sa trec prin asta. Si chiar daca nu as fi inteles, tot as fi continuat sa ii multumesc. Dumnezeu se bucura atunci cand noi ne incredem in El. Si avem atatea exemple. Iov, desi pedepsit, nu a ridicat glasul si nu a vorbit impotriva lui Dumnezeu, asa cum a fost ispitit. El era deja izbavit, de la inceputul incercarii, insa nu avea cum sa vada asta. Nici noi, de multe ori nu realizam ca vom fi izbaviti, atunci cand incercarea ne loveste si suntem ispititi sa capitulam.
Va indemn sa nu mai spuneti niciodata "nu mai pot", "e prea mult" ci sa spuneti "Doamne iti multumesc pentru aceasta incercare, stiu ca tu ma vei izbavi, chiar daca acum totul pare sa mearga prost. Ma incred in Cuvantul Tau." Va incumetati?

1 comment:

  1. M-am coborit! Ma dau venind,
    Sa umplu golul ce desparte.
    venit-am miinile sa-ntind;
    Sunt viata ce va ia din moarte.

    Mal linga mal, prin drumul nou,
    Sunt Cale sa calcati prin Mine,
    Sunt Adevar rostit ecou …
    Sunt Viata-n punte de suspine.

    ReplyDelete

 

Dumnezeu este dragoste

Grab this Headline Animator

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator