Monday 27 February 2012

Incercarea si motivele ei

Cei care au citit si primele postari pe acest blog stiu ca eu am parcurs o cale mai putin obisnuita spre pocainta. Pentru mine parcursul logic a fost foarte important, sa studiez logica biblica, sa incerc sa inteleg.

In acelasi fel am incercat sa inteleg rostul si posibele motivatii ale problemelor si suferintelor care vin peste tine, in viata de crestin. Am mai vorbit in alte articole despre cum cred eu ca trebuie sa gestionam o astfel de situatie, in acest articol as vrea sa va impartasesc cateva din motivele gasite de mine, fara pretentia de a le prezenta pe toate.

Cred ca pe primul loc ar trebui sa  se situeze motivul "pedepsei". Am folosit acest termen pentru ca l-am auzit din gura multora: "Dumnezeu ma pedepseste pentru ca..." sau si mai rau: "Dumnezeu il pedepseste pentru ca...". Eu unul nu cred ca acest motiv exista in realitate, nu cred ca Dumnezeu pedepseste urmarind sa suferim. Da, incercarea sau suferinta pot aparea ca rezultat al unui pacat, insa nu mi se pare corect sa aruncam asupra Lui efectele faptelor noastre. Domnul poate ingadui sa suferim rezultatul actiunilor noastre insa scopul este pur educativ. In acelasi mod in care un tata isi lasa, controland totodata intensitatea, copilul sa sufere efectul unor actiuni, pentru ca lectia sa se impregneze cat mai bine. Eu unul, atunci cand eram copil, cel mai repede invatam o lectie atunci cand ma dadeam cu capul de pragul de sus, parintii imi spuneau una, eu faceam ce vroiam si cand ajungeam si la partea efectelor bagam la cap de ce nu a fost bine ce am facut si invatam lectia pentru viitor. In acelasi mod cred ca Domnul lucreaza cu noi, ne mai lasa sa platim si oalele sparte, pentru ca altfel nu am invata nimic si data viitoare ne-am comporta la fel.

Un alt termen, foarte intalnit, este cel al "incercarii" - Dumnezeu te incearca, te pune in situatia asta ca sa vada cum stai, unde esti. Iarasi nu stiu cat de adevarata este aceasta viziune. Oare Dumnezeu, Creatorul cerului si al pamantului, nu stie care este nivelul la care te situezi? Cat de pocait esti tu? Care este starea inimii tale? Eu cred ca El stie mai bine decat noi, El stie exact cat de pocaiti suntem, cata neiertare este in inima noastra, cate ganduri murdare avem. Si daca El stie toate aceste lucruri, care este scopul "incercarii"? Eu cred ca scopul nu este ca El sa vada in ce stare suntem ci sa ne faca pe noi constienti de starea in care suntem. Sa vedem noi cat de slabi si pacatosi suntem si cata nevoie avem sa ne apropiem de El. Gandeste-te, cand ai cea mai buna viziune asupra starii tale? Atunci cand totul iti merge bine si esti linistit?

Aceasta incercare, zic eu, mai poate veni si atunci cand Dumnezeu stie ca o putem duce si o foloseste pentru exemplul altora. Hai sa ne uitam un pic la exemplul lui Iov, Dumnezeu stia ce fel de om era Iov si totusi ingaduie satanei sa il loveasca, facand din Iov un fel de lectie si pentru satana dar si pentru Bildad, Elifaz si Tofar. Si cred ca in locul celor trei prieteni ne putem pune si noi, atunci cand ne grabim sa aruncam cu piatra si sa facem pe sfintii si cunoscatorii, atunci cand un om este cazut si are nevoie de o vorba buna si nu de morala. Pentru ca nu stiu daca tu, cel care dai lectii, esti mai bun decat omul incercat. Poate el este incercat pentru ca tu sa deschizi ochii si sa vezi diferenta intre tine si el. Insa ne este mult mai usor sa condamnam, sa acuzam si sa ne vedem pe noi ca sfinti.

Gandeste-te la aceste lucruri atunci cand urmatoarea problema va veni peste tine, sau peste un prieten de al tau.

5 comments:

  1. Înţelept mesaj...
    Mulţumesc. Mie îmi este de folos...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu iti multumesc pentru apreciere. Ma bucur ca pot fi de folos.

      Delete
  2. Ma aflu pe aceasta cale si incerc sa invat, nu-mi e usor, dar astept ca aceasta etapa sa treaca mai repede si sa pot invata din ea..
    “In acelasi mod cred ca Domnul lucreaza cu noi, ne mai lasa sa platim si oalele sparte, pentru ca altfel nu am invata nimic si data viitoare ne-am comporta la fel.”
    Aceste cuvinte mi se aplica acum si mie…multumesc pentru invatamintele desprinse, ma face sa pot vedea lucrurile si dintr-o altfel de perspectiva; foarte adevarate invataturi.

    ReplyDelete
  3. Stiu cum e, si eu am invatat majoritatea lucrurilor tot pe calea cea grea. Dar partea buna e ca asa se cimenteaza. Dumnezeu sa te binecuvanteze si sa te intareasca!

    ReplyDelete

 

Dumnezeu este dragoste

Grab this Headline Animator

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator