Wednesday 15 April 2009

Ce relevanta are ceea ce simtim in trairea crestina?

De multe ori am auzit, in jurul meu, fraze de genul "am simtit prezenta Domnului in camera, am un gand de la Domnul, Domnul mi-a vorbit (printr-un verset)" si altele asemanatoare.

O perioada chiar am avut niste frustrari legate de faptul ca eu nu am astfel de revelatii foarte des si mi se parea ca eu gresesc undeva sau e ceva in neregula cu mine. Daca eu nu am astfel de experiente si altii au, inseamna ca e ceva in neregula cu mine. Poate nu sunt pe calea cea buna.

Inainte de a continua cu ceea ce vreau sa spun, tin sa fac o precizare, cred ca tarie ca Dumnezeu ne vorbeste prin multe lucruri ( versete, experiente, rugaciune, etc). Vreau sa subliniez ideea ca noi, din inflacarare, ii atribuim lui Dumnezeu niste experiente care poate vin doar din mintea si inima noastra.

Daca noi suntem niste fii ai lui Dumnezeu, nu cred ca El ne vorbeste din 5 in 5 minute. Copilul trebuie sa se maturizeze, sa creasca si asta nu se poate face decat daca el este educat sa gandeasca sanatos. Am vazut parinti care isi rasfata copiii si ii cocolosesc si intotdeauna rezultatul este dezastruos. De ce ar proceda Dumnezeu altfel cu noi?

Cred cu tarie ca daca avem o inima sincera in fata lui Dumnezeu, se poate ca Dumnezeu sa nu ne raspunda la rugaciuni, la semnele pe care le cerem, dar in mod sigur El nu ne va lasa sa gresim.

Eu unul va pot spune ca viata ma s-a complicat enorm de cand m-am intors la Dumnezeu. Acum nu fac ce vreau eu, ci pun pe primul loc ce ar vrea Domnul sa fac. Nu regret nici o clipa decizia pe care am luat-o, a fost cea mai buna decizie a vietii mele, sa ma intorc la Dumnezeu.

Dar de multe ori, atunci cand ii ceream calauzire nu am primit nici un raspuns. A trebuit sa iau o decizie si am incercat sa iau aceasta decizie, incercand sa imi dau seama ce ar vrea Dumnezeu sa fac. De cele mai multe ori, ma simteam ca un orb care bajbaie prin intuneric si se loveste de tot felul de obiecte. Nu este cea mai placuta experienta. Dar pot sa va spun ca nici macar o data, Dumnezeu nu m-a lasat sa gresesc si sa fac o prostie.

Adevarat este ca Domnul nu ne va lasa niciodata.

Isaia 49:15 Poate o femeie să uite copilul pe care-l alăptează, şi să n-aibă milă de rodul pântecelui ei? Dar chiar dacă l-ar uita, totuşi Eu nu te voi uita cu nici un chip:

Dar, pentru a deveni niste fiinte care sa aiba responsabilitati si insarcinari, in vesnicie alaturi de Dumnezeu, trebuie sa devenim maturi spiritual ( pilda talantilor ).

Poate unii au avut alte experiente si Dumnezeu chiar ii conduce pas cu pas si au tot felul de revelatii. Eu stiu prin ce am trecut eu si asta nu inseamna ca acesta este adevarul absolut.

Ideea acestui articol este de a sublinia ca trebuie sa evaluam tot ce simtim, pentru ca:

Ieremia 17:9 "Inima este nespus de înşelătoare şi de deznădăjduit de rea; cine poate s-o cunoască?

Chiar apostolul Pavel ne spune :

1 Tesaloniceni 5:21 Ci cercetaţi toate lucrurile, şi păstraţi ce este bun.

Inainte de a te grabi si a spune ca ai avut o experienta supranaturala cu Domnul, cerceteaza bine, pentru ca poti foarte usor darama pe altul si chiar si tie iti poti face un rau. Am vazut oameni care erau foarte bucurosi atunci cand aveau experiente cu Dumnezeu si atunci cand au intrat intr-o stare de pustie spirituala au fost daramati. Cred ca tocmai din acest motiv Dumnezeu vrea sa devenim maturi spirituali, independenti ( vezi articolul "Pe ce se sprijina credinta ta?" )

3 comments:

  1. Subiectul de astazi il gasesc foarte actual pentru viata mea. Pe langa ce ai spus tu imi dau seama ca ma bucur foarte putin, sau uneori chiar imi pare rau cand altii au experiente cu Dumnezeu.
    Multumesc Domnului pentru postarea de azi.

    ReplyDelete
  2. Sunt de acord cu Sorin: acest subiect este foarte actual. Voi comenta insa dintr-o alta perspectiva: in epoca post-moderna in care traim, oamenii pun mai multa baza pe sentimente decat pe ratiune in cautarea adevarului. Datorita rasturnarii conceptiei despre adevar (adevarul este relativ), oamenii cauta adevarul in propria lor experienta (abordare subiectiva) si nu in relatia cu lumea inconjuratoare, cu Biblia (Cuvantul lui D-zeu) si mai ales cu D-zeu insusi (cea mai obiectiva Persoana din univers).

    Problema nu este ca sentimentele nu sunt necesare. Ele sunt necesare si au rolul lor in viata, dar nicodata nu trebuie sa ocupe locul principal, sa devina esentiale in demersul omului de a cauta adevarul. Insa in epoca in care traim, simtirile si parerile personale, care sunt o abordare subiectiva a realitatii si nu o consecinta a intalnirii cu adevarul, ocupa locul esential in demersul oamenilor de a cauta adevarul. Nu este de mirare ca auzim foarte multi oameni spunand "nu exista adevar obiectiv, de aceea ce conteaza este parerea mea".

    Problema este ca si crestinii urmeaza acest trend deosebit de periculos. De ce periculos ? Pentru ca odata acceptate ca si criteriu de adevar, parerile si simtamintele personale te vor purta ca pe valuri, cand sus - cand jos. Nimic nu este sigur, totul este in miscare, totul este relativ (exact ce spune post-modernismul). Simtamintele nu pot fi niciodata criteriu de adevar si nici baza pe care sa ne cladim si traim viata. Nu exista oameni mai nefericiti decat cei care traiesc permanent in acest carusel nebun al sentimentelor si parerilor personale. Fara o ancorare puternica in realitatea exterioara obiectiva si imuabila, suntem victime sigure ale subiectivismului.

    Din fericire Biblia ne ofera o astfel de ancora. Isus a spus:
    - "Sfinteste-i prin adevarul Tau. Cuvantul Tau este adevarul" (Ioan 17:17)
    - "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine" (Ioan 14:6)

    Adevarul este intotdeauna obiectiv (deci nu se gaseste in mintea noastra): este Isus (Cuvantul intrupat) si este Biblia (Cuvantul scris al lui D-zeu). Singurul criteriu de adevar pt noi este Cuvantul lui D-zeu, care ni-L reveleaza pe Fiul lui D-zeu. Numai pe baza lui putem masura toate lucrurile, inclusiv experientele noastre personale. Daca simtamintele noastre nu au la baza Cuvantul lui D-zeu (lucrarea lui in noi, revelatia pe care ne-o da Duhul Sfant asupra Cuvantului), atunci este vorba de simtaminte false, ba chiar mincinoase care vin din firea noastra ori sunt chiar lucrarea de inselare a celui rau. Noi nu masuram realitatea pe baza simtamintelor noastre, ci masuram (evaluam) simtamintele pe baza realitatii. Realitatea ultima este D-zeu care s-a revelat prin Cuvantul Sau.

    Personal, dupa nenumarate greseli si esecuri cauzate de faptul ca ascultam mai mult de sentimente decat de Cuvantul lui D-zeu, am invatat sa imi evaluez gandurile si sentimentele (inclusiv asa-zisele "revelatii") in lumina Cuvantului lui D-zeu. Daca gandurile/sentimentele mele zic una si Cuvantul zice alta, stiu clar cine greseste. Ma rog in permanenta ca D-zeu sa ma conduca in tot adevarul (Cuvantul Sau) prin Duhul Sfant, pt ca intr-adevar, daca inima omului nu este luminata de Duhul Sfant, este "nespus de înşelătoare şi de deznădăjduit de rea" (Ieremia 17:9).

    Ce relevanta are ceea ce simtim in trairea crestina ? Aceeasi relevanta pe care o au in general rezultatele (una secundara), inferioara relevantei pe care o are cauza. Cauza este cea care determina rezultatul si nu invers. Atunci cand citim Cuvantul lui D-zeu iar Duhul Sfant ne reveleaza dragostea Lui (cauza), rezultatul nu poate fi decat o bucurie inexprimabila. Sa ne ajute D-zeu sa mentinem ordinea corecta. Atunci vom cunoaste bucuria profunda despre care vorbeste Isus si nu va mai fi nevoie sa ne fabricam propriile noastre experiente in cautarea unei bucurii efemere.

    ReplyDelete
  3. In cartea "Charismatic Chaos" (din care puteti citi o parte urmand link-ul de mai jos), John MacArthur Jr. raspunde cu multa intelepciune la intrebarea "Is experience a valid test for Truth?" Raspunsul lui este clar: NU.

    http://books.google.ro/books?id=TnVj53uZVjkC&dq=John+MacArthur+Jr.+Charismatic+Chaos&printsec=frontcover&source=bn&hl=ro&ei=GOnISZzYK4SJjAfJuLnLAw&sa=X&oi=book_result&resnum=4&ct=result#PPA7,M1

    ReplyDelete

 

Dumnezeu este dragoste

Grab this Headline Animator

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator