Thursday 26 February 2009

Wurmbrand si rabinul R.

Alt rabin cu care am vorbit despre Isus la inceputul credintei mele, pe cand eram in dubii si aveam probleme intelectuale, a fost rabinul R din Satu-Mare.
L-am intalnit intr-o seara in sinagoga. Atunci cand i-am amintit de Mantuitorul, el mi-a raspuns:
- Daca esti pregatit sa ma asculti in liniste o jumatate de ora, te voi elibera de aceasta inselaciune.
I-am raspuns:
- Sunt pregatit sa va ascult nu doar o jumatate de ora, ci zile intregi.
El a venit acasa la mine si a fost de acord sa citim Noul Testament impreuna, el avand sa ma intrerupa din cand in cand ca sa imi arate ce nu era corect. Am citit impreuna de la opt seara pana la ora unu dupa miezul noptii. El ma asculta cu atentie, intrerupandu-ma din cand in cand si intotdeauna cu aceeasi exclamatie:”Oi, vi shein, oi vi shein! Dus hob ich nicht gewist.” (Ah, cat de frumos! Niciodata nu am stiut asta.) Nici macar o data nu m-a contrazis. In acea noapte a dormit in casa mea. Si a doua zi, cand am iesit din casa impreuna mi-a cerut:
- Te rog, nu spune nimanui ceea ce s-a intamplat aici.
Am fost de acord, dar am adaugat:
- Eu cred ca ar fi un lucru de onoare pentru dumneavoastra sa le spuneti evreilor ca socotiti Noul Testament o carte nespus de frumoasa.
Rabinul R nu a facut asta. Apoi s-a mutat la Cernauti. Un an mai tarziu l-am vizitat si l-am gasit stand intre elevii sai. Atunci cand i-am amintit de Isus, el s-a referit la Acesta cu glume murdare.
A fost ucis de nazisti in timpul razboiului.

*preluat din "Cristos pe ulita evreiasca" de R. Wurmbrand.*

No comments:

Post a Comment

 

Dumnezeu este dragoste

Grab this Headline Animator

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator