Rugaciunea este un aspect foarte important al vietii crestine. Am desprins cateva idei din cartea "Sa ne rugam" scrisa de Watchman Nee. Va recomand cu caldura aceasta carte.
Puterea rugaciunii nu sta in cat de mult ne rugam, ci in cat de mult rugaciunile noastre sunt in acord cu principiile rugaciunii.
Poporul lui Dumnezeu trebuie sa se roage inainte ca El sa se ridice sa lucreze; voia Lui se va realiza numai prin rugaciunile celor care apartin Lui; rugaciunile credinciosilor trebuie sa implineasca voia Lui; Dumnezeu nu va implini voia Lui de unul singur, El o va face numai dupa ce poporul Lui se va face partas gandurilor Lui in rugaciuni.
Rugaciunea este unirea gandurilor credinciosului cu voia lui Dumnezeu.
Desi nu cunoastem motivul, totusi noi stim ca Dumnezeu nu lucreaza independent. Daca poporul lui Dumnezeu nu isi supune vointa voii Domnului si nu arata, in rugaciune, faptul de a fi un singur gand cu El, Domnul mai degraba sta deoparte si Isi amana lucrare. El refuza sa lucreze singur.
Adevaratul sens al rugaciunii este ca cel care se roaga sa se roage pentru implinirea voii Aceluia caruia I se roaga. Nu avem nevoie de mai multe cuvinte, ci avem nevoie de a atinge mai mult gandul lui Dumnezeu. Trebuie sa ne uitam pe noi insine, sa atingem voia lui Dumnezeu si sa exprimam voia Lui prin rugaciune.
Rugaciunea este cererea ca Dumnezeu sa implineasca nevoile Lui. Aceasta nu inseamna ca cei credinciosi nu trebuie sa ceara niciodata lui Dumnezeu sa poarte grija de nevoile lor, ci ne arata doar ca mai intai trebuie sa pricepem intelesul si principiile rugaciunii. Problema nu mai este daca "nevoia ta" este implinita, ci daca se face "voia lui Dumnezeu".
Rugaciunea pentru nevoile personale trebuie atinsa indirect, cerand mai intai ca voia Domnului sa se faca. Acesta este secretul rugaciunii, cheia biruintei in rugaciune.
Rugaciunea nu este o incercare de a indupleca inima cerului. Daca rugaciunea nu este dupa voia lui Dumnezeu, ea este fara valoare. Intelegand acum ceva din adevarata semnificatie a rugaciunii, sa avem o indoita grija ca nu cumva sa lasam carnea sa se amestece. Pentru ca, va rog sa notati, daca Dumnezeu ar trimite de la sine lucratori, Cristos nu ne-ar fi poruncit sa ne rugam Domnului secerisului ca sa trimita lucratori! Daca Numele lui Dumnezeu s-ar sfinti de la sine, daca Imparatia Lui ar veni fara nici o nevoie de cooperare din partea noastra, daca voia Lui s-ar face in mod automat pe pamant, Domnul Isus nu ne-ar fi spus sa ne rugam de o asa maniera cum a facut-o El. Daca El Insusi s-ar intoarce fara nevoia unui raspuns din partea Adunarii Lui, Duhul Domnului nu ar fi insufletit pe apostolul Ioan sa strige dupa grabnica Lui revenire. Daca Dumnezeu Tatal i-ar face in mod spontan una pe cei credinciosi, s-ar fi rugat Domnul nostru Tatalui pentru aceasta? Daca lucrarea impreuna cu Dumnezeu nu este esentiala, care ar putea fi folosul mijlocirii continue a Domnului nostru in cer? O, sa vedem ca rugaciunea in armonie cu Dumnezeu este mai importanta decat orice alt lucru! Caci Dumnezeu poate lucra numai in situatii in care copiii Lui s-au arata a fi in armonie cu El. El refuza sa lucreze in domenii unde nu sunt rugaciuni si unde poporul Lui nu este in armonie cu voia Lui. Rugaciunea in care vointele sunt unite este rugaciunea adevarata. Motivul cel mai inalt pentru rugaciune nu este de a obtine raspunsul Este armonia intre vointa omului si voia lui Dumnezeu, astfel incat El sa poata lucra. Uneori noi putem cere incorect si astfel rugaciunile noastre raman fara raspuns; dar, daca vointa noastra este in armonie cu voia lui Dumnezeu, El castiga, caci prin acordul nostru El poate sa-Si duca la indeplinire voia Lui.
Astfel, primul pas in a face voia lui Dumnezeu este sa rostim voia Lui in rugaciune. Nu este alta lucrare mai importanta decat rugaciunea, pentru ca ea atat implineste, cat si exprima voia lui Dumnezeu. Rezulta deci ca toate rugaciunile care ies din voia noastra proprie sunt nefolositoare.
In aceasta privinta a rugaciunii ar trebui sa stim nu numai cui ne rugam, dar si impotriva cui ne rugam. Rugaciunea noastra este indreptata spre Dumnezeu, pentru oameni si impotriva lui satan.
Daca cineva persevereaza in a face lucrarea de rugaciune, va deveni un canal pentru voia lui Dumnezeu. Ori de cate ori Domnul are ceva de facut, El va cauta o persoana pentru lucrarea respectiva.
Vedem ca Isus s-ar rugat de trei ori in gradina Ghetsimani. Principiul rugaciunii de trei ori este de a ne ruga pana la capat, de a ne ruga pana cand suntem limpeziti in privinta voii lui Dumnezeu, pana obtinem raspunsul ( vezi pilda judecatorului nedrept).
Cel mai important lucru pentru noi este sa identificam vrajmasul. Trebuie sa stim sigur cine este adversarul nostru, cine ne cauzeaza atat de mare suferinta. Cat de des noi socotim ca suferintele noastre vin din partea oamenilor. Dar Biblia ne spune ca "n-avem de luptat impotriva carnii si sangelui, ci impotriva capeteniilor, impotriva domniilor, impotriva stapanitorilor intunericului acestui veac, impotriva duhurilor rautatii care sunt in locurile ceresti" (Efeseni 6:12).
Domnul Isus ne invata cea mai buna cale de a birui adversarul, si anume de a ne ruga zi si noapte lui Dumnezeu - cerandu-I sa ne faca dreptate judecandu-l pe vrajmasul nostru. Ori de cate ori incepem o lucrare, daca il legam mai intai pe Satan in rugaciune, biruinta ne este asigurata. Trebuie mereu sa ne rugam:" O, Doamne, leaga-l pe omul cel tare!". Chemati-l pe Domnul sa il mustre si lege pe cel rau.
Acestea sunt doar cateva idei extrase, va recomand sa cititi aceasta carte. O sa revin cu altele pe masura ce avansez in citirea cartii.
Thursday, 5 March 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment