Wednesday 18 May 2011

Om de caracter sau...

De ceva timp ma tot gandesc la aceasta tema pentru un articol. Toti am vrea sa fim vazuti ca oameni de caracter, insa as vrea sa vedem ce inseamna cu adevarat caracterul si sa discutam despre cateva trasaturi.

Conform Dex-ului caracterul este: "Ansamblul însusirilor fundamentale psihice-morale ale unei persoane, care se manifestă în modul de comportare, în ideile si în acțiunile sale."

Ce inseamna in termeni practici?


Sa ai cuvant. Asa cum spune Biblia, cuvantul tau sa fie unul pe care semenii tai sa se poata baza, atunci cand ai spus ca faci un lucru, sa il si faci. De exemplu, atunci cand imprumuti bani de la cineva sa ii dai inapoi la timp. Nu sa te fofilezi dupa tot felul de scuze sau si mai rau, sa nu mai raspunzi la telefon. Sau atunci cand spui ca vei face un lucru sa il si faci si sa il faci bine, nu de mantuiala.


Sa ai bun simt. Sa stii ca nu se cade sa deranjezi pe cineva la ora 23 pentru o problema minora, sa stii sa multumesti atunci cand cineva iti intinde o mana de ajutor, sa iti ceri scuze atunci cand ai gresit, sa fii un om integru care sa nu se murdareasca pentru un profit rapid si lista poate continua la nesfarsit.

De fapt cred ca stim cu totii cum ar trebui sa ne comportam. Sunt sute daca nu mii de predici pe aceasta tema si totusi nu ascultam. Ne declaram de acord cu mesajul lor insa facem tot ca noi. 

Nu stiu cati dintre voi v-ati confruntat cu astfel de situatii, insa eu am patit-o de foarte multe ori cu oameni din biserica. 


Poate suna prea dur, insa am ajuns sa ma pazesc de oamenii care frecventeaza biserica mai ceva decat de ceilalti. Nu e o realitate pe care sa iti doresti sa o spui in public, dar totodata sunt sigur ca multi dintre noi suntem patiti. 


Asta nu inseamna ca mersul la biserica este ceva rau, sau ca nu sunt si oameni de caracter. Sunt, doar ca mult mai putini decat cei care se declara crestini si se comporta sub orice critica.


As vrea sa te rog, acum cand citesti aceste randuri, sa iti iei cateva minute deoparte de orice si sa te gandesti bine din care categorie faci parte.


Om cu caracter sau om?

14 comments:

  1. "Nu stiu cati dintre voi v-ati confruntat cu astfel de situatii, insa eu am patit-o de foarte multe ori cu oameni din biserica."....
    ...
    si ce ai facut?

    ReplyDelete
  2. Un caracter integru indica un crestin adevarat. Compromisul strica imaginea. Caracterul unui crestin trebuie sa fie un indicator inspre Domnul Hristos. Dar, asta o stim cu totii. Situatia prezentata seamana cu o zicere “Prea multi crestini nu mai sunt demult pescari de oameni, ci purtatori de acvarii.” Inca nu a sosit cernerea si graul creste impreuna cu neghina. Este trist, dar adevarat, mai cu seama din cauza faptului ca Numele Domnului nostru este facut de rusine prin felul de purtare nedemn al celor care se considera crestini. Vorbele fara fapte sunt nimic.
    Domnul sa dea fiecaruia din noi o inima inteleapta si sa formeze in noi un caracter cu care niciodata sa nu ne fie rusine! “Cat despre voi, ungerea, pe care ati primit-o de la El, ramane in voi, si n-aveti trebuinta sa va invete cineva; ci, dupa cum ungerea Lui va invata despre toate lucrurile si este adevarata, si nu este o minciuna, ramaneti in El, dupa cum v-a invatat ea.”(1 Ioan 2.27)

    ReplyDelete
  3. @Anonim - le-am atras cu calm si bun simt atentia si am bagat la cap pentru data viitoare.

    ReplyDelete
  4. "am bagat la cap" = nu ma rog cu ei, nu imi dedic timpul in lucrarile lor, nu acord incredere (respectul cuvenit)?????

    ReplyDelete
  5. Apostolul Pavel i-a spus lui Timotei ,sa fie o pilda pentru ei(cei din biserica), in purtare , in vorbire......cu alte cuvinte, inca de la inceput au fost amestecati crestini cu vorba si crestini cu fapta.
    Cel mai trist este cand cazi in plasa celor VICLENI, Ioan i-a numit "pui de naparci".
    Acestia sunt adevarati prigonitori ai copiilor Lui Dumnezeu.

    ReplyDelete
  6. @Anonim - "am bagat la cap" = nu ii port pica, nu il desconsider, insa sunt mult mai circumspect cu acea persoana . Asta daca nu isi asuma/recunoaste greseala, pentru ca toti gresim si important, dupa parerea mea, este sa ne asumam greselile si sa actionam in consecinta.

    ReplyDelete
  7. Tot eu,
    "am ajuns sa ma pazesc de oamenii.." = pentru mine asta presupune ca nu pot sa imi deschid sufletul inaintea lui Dumnezeu in prezenta lor sau mai rau, nu pot lauda pe Dumnezeu in prezenta lor... se stinge duhul in prezenta oamenilor "sfinti si fara prihana" care nu au nevoie de pocainta, pentru ca sunt exemple in viata.

    ReplyDelete
  8. Pentru mine unul exista o delimitare clara intre relatia mea cu Dumnezeu (rugaciune, inchinare,etc) si relatia cu oamenii. Depinde pentru ce mergi la biserica, daca mergi sa Il lauzi pe Dumnezeu, sa te inchini Lui, atunci nu ai probleme cu oamenii din jurul tau. Daca mergi pentru oameni, atunci da te afecteaza cel mai mic lucru si iti afecteaza si relatia cu Dumnezeu. Nu am pretentia ca sunt perfect si fara greseala, nici nu ma astept sa fie vreun om asa. Insa cred ca diferenta e facuta de modul in care gestionezi o greseala.

    Indiferent de cum se poarta, nu desconsider omul, incerc sa nu il judec, dar asta nu inseamna ca il las sa profite de mine asa cum vrea.

    Frate nu este cel care frecventeaza aceeasi cladire, ci frate iti este cel ce simte cu tine si care incearca (desi poate nu reuseste intotdeauna) sa iti fie alaturi, sa te respecte, etc.

    ReplyDelete
  9. Multumesc!
    Daca inteleg bine, atunci crestin nu este cel care nu alege sa faca rau cuiva, ci acel om care stie sa se apere de rau.

    ReplyDelete
  10. Acum nu inteleg eu ce vrei sa spui :)

    ReplyDelete
  11. crestin este cel care; acopera totul, iarta totul ....pai daca toti ar fi corecti ,atunci cui iertam?

    ReplyDelete
  12. daca imi permiti:
    Ioan 8: 59 La auzul acestor vorbe, au luat pietre ca să arunce în El. Dar Isus S-a ascuns, şi a ieşit din Templu, trecând prin mijlocul lor. Şi aşa a plecat din Templu.
    Cam asa gandesm.

    ReplyDelete
  13. Nu am zis niciodata ca e cineva fara greseala, toti gresim. Diferenta intre un crestin si un crestin cu numele o face modul in care gestioneaza o gredeala. se pocaieste, isi cere iertare, e mai atent pe viitor sau se complace, se poarta la fel in continuare. Trebuie sa ii ierti pe amandoi, dar nu te poti lasa inselat la nesfarsit de cel de al doilea.

    ReplyDelete
  14. tot eu...
    intrebarea mea initiala era: ce faci cand nu te lasi inselat la nesfarsitde cel de al doilea? si raspunsul este n Ioan 8 (dupa parerea mea). Nu are lagatura cu neiertarea, poate doar cu slujirea.

    Raspuns pt cretinul care acopere totul prin iubire:
    cui ii veti ierta pacatele, vor fi iertate si cui le veti tinea vor fi tinute- este partea a doua din capitolul iertarii. Succes!

    ReplyDelete

 

Dumnezeu este dragoste

Grab this Headline Animator

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator