Thursday 12 February 2009

Ce inseamna sa fii crestin?

Inainte de a ma intoarce la Dumnezeu, una din multele obiectii pe care le aveam, se referea la crestinismul pe care il vedeam in jurul meu. Credinciosii se calcau in picioare ca sa ajunga primii la moaste, icoane sau mai stiu eu ce alt lucru. Ma uitam la tv si imi dadeam seama ca acesti oameni nu sunt interesati de aproapele lor, ci doar de persoana lor. Sunt ei atunci crestini? Cu numele in mod sigur, dar cu inima?

"Isus i-a răspuns: "Să iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, şi cu tot cugetul tău."
Aceasta este cea dintâi, şi cea mai mare poruncă.
Iar a doua, asemenea ei, este: ,Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.'"

Matei 22.37-39

Cele de mai sus, sunt primele doua porunci pe care ni le-a lasat Dumnezeu. Si de fapt in ele sunt cuprinse toate celelalte. Pentru ca daca iti iubesti aproapele, nu vei fura de la el, nu il vei omori, etc.

Oare Inchizitia a dat dovada de dragoste? Oare cruciatii au dat dovada de dragoste?

De multe ori, noi oamenii, incercam sa facem ce credem noi ca ar fi pe placul lui Dumnezeu, fara insa a studia cu adevarat Cuvantul Lui. Asa s-au produs unele din cele mai mari tragedii din istorie. Ca exemplu, Biserica Catolica, a ars oameni pe rug pentru ca ei sustineau ca Pamantul este rotund. Oare acei oameni care au facut aceste crime in numele lui Dumnezeu au citit cartea Proverbelor din Biblie?

"eu eram meşterul Lui, la lucru lângă el, şi în toate zilele eram desfătarea Lui, jucând neîncetat înaintea Lui,
jucand pe rotocolul pamantului Sau, si gasindu-mi placerea in fiii oamenilor"

Proverbele 8:31

Si exemplele de acest fel pot continua.

Eu cred ca pentru a fi crestin, cu adevarat, este nevoie sa ai dragoste pentru oamenii din jurul tau, cu atat mai mult pentru cei care iti fac rau si care iti sunt dusmani. Nu conteaza de cate ori pe saptamana mergi la slujbe, nu conteaza cat de mult citesti Biblia, nu conteaza cate binefaceri faci, nu conteaza daca esti episcop sau un simplu enorias, daca nu ai dragoste pentru semenii tai, atunci nu ai nimic si toata munca ta este in zadar. Nu o spun eu, o spune Cuvantul:

1 Corinteni 13:1 Chiar dacă aş vorbi în limbi omeneşti şi îngereşti, şi n-aş avea dragoste, sunt o aramă sunătoare sau un chimval zângănitor.
1 Corinteni 13:2 Şi chiar dacă aş avea darul prorociei, şi aş cunoaşte toate tainele şi toată ştiinţa; chiar dacă aş avea toată credinţa aşa încât să mut şi munţii, şi n-aş avea dragoste, nu sunt nimic.
1 Corinteni 13:3 Şi chiar dacă mi-aş împărţi toată averea pentru hrana săracilor, chiar dacă mi-aş da trupul să fie ars, şi n-aş avea dragoste, nu-mi foloseşte la nimic.

De aceea eu cred Biserica lui Hristos nu este o biserica ( denominatiune ) care sa existe in acest moment pe Pamant. Ea este compusa din oameni din toate confesiunile, dar din aceia care au dragoste pentru aproapele lor.

Acesta, zic eu, este unul dintre testele credintei adevarate, ai tu dragoste? Pentru ca vezi bine, poti sa ai cea mai mare credinta, dar fara dragoste, degeaba o ai.

Daca ne gandim bine, acesta a fost testul pe care l-a picat poporul evreu. Desi ei erau si sunt poporul ales, tineau toate legile cu un fanatism feroce, ei nu aveau dragoste pentru aproapele lor si asa au ajuns sa il rastigneasca pe Cel pe care Il asteptau de generatii intregi. Oare vedem asta si in jurul nostru astazi, intre fratii crestini? Multi tin posturi, indeplinesc tot felul de ritualuri, dar au ei si dragostea pe care ar trebui sa o aiba?

Cand privim lumea din jurul nostru, avem tendinta sa spunem ca asa ceva nu este posibil. Dar totusi Dumnezeu ne-a aratat exemple de oameni care, chiar in zilele noastre, au aplicat aceste principii in vietile lor. Nicolae Steinhardt, Richard Wurmbrand si sute de oameni ca ei, sunt exemple de oameni care au facut acest lucru, chiar cu tortionarii lor din inchisorile comuniste. Ca exemplu l-am ales pe Richard Wurmbrand. El a fost tinut in inchisoare timp de 14 ani, batut, obligat sa se impartaseasca cu fecale umane, tinut intr-o camera cu sobolani flamanzi care il muscau non-stop si lista poate continua. Dar atunci cand a iesit din inchisoare, el si-a manifestat iubirea pentru cei care l-au supus la aceste lucruri. Oare noi am fi in stare sa facem la fel?

Ar fi foarte mult de discutat despre ce inseamna sa fii cu adevarat crestin, dar am considerat ca dragostea este fundamentul crestinismului, asa ca despre alte aspecte voi mai scrie in timp.

Va indemn pe toti sa nu va poticniti in lucrurile exterioare si sa va hotarati sa il descoperiti pe Dumnezeu asa cum este El, nu cum il prezinta societatea noastra.

"Nimeni nu va fi întrebat la ultima judecată cât de mult a suferit, ci cât de mult a iubit."
Richard Wurmbrand

No comments:

Post a Comment

 

Dumnezeu este dragoste

Grab this Headline Animator

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator