Tuesday 24 February 2009

Eli, Eli, Lama Sabactani? - adică: "Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai părăsit?"

Matei 27:46 Şi pe la ceasul al nouălea, Isus a strigat cu glas tare: "Eli, Eli, Lama Sabactani?" adică: "Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai părăsit?"

Multa vreme nu am putut intelege de Isus a spus aceste cuvinte. Cum sa Il paraseasca Dumnezeu chiar pe El? Si mai ales de ce a strigat? Daca Dumnezeu Il parasise, oare nu era mai bine ca cei stransi in jurul Lui sa nu auda asta? Nu le zdruncina credinta?

Un posibil raspuns l-am gasit in cartea "Cele sapte cuvinte de pe cruce", scrisa de Richard Wurmbrand. O recomand tuturor cu caldura.

In acele momente, oricat de greu ar fi de crezut, Isus chiar era parasit de Dumnezeu. De ce?

Foarte simplu, noi stim ca Dumnezeu este sfant si ca El uraste pacatul. Chiar uraste pacatul, mai mult decat noi ne putem imagina. In acele momente, pe cruce, Isus duce povara tuturor pacatelor noastre. Va dati seama ca El avea pe umerii lui miliarde de miliarde de miliarde.... de pacate?

Am putea spune in ghilimele, ca in acele momente, Isus a fost "cel mai pacatos om din istorie", pentru ca avea pe umeri Sai, pacatele mele si ale tale si ale TUTUROR oamenilor. Putea un Dumnezeu sfant sa fie langa un pacatos?

Asta ar putea explica de ce Dumnezeu l-a parasit, dar de ce a strigat si a permis si celorlalti sa afle asta?

Toata viata Lui, a trait alaturi de Tatal. De cand s-a nascut in iesle, pana ce a ajuns sus pe cruce, Isus a fost mereu in prezenta Tatalui. Noi nu ne putem imagina ce gol imens a simtit El pe cruce, in acele clipe, pe langa durerea insuportabila pricinuita de biciuire si rastignire. Astfel, prin faptul ca El a strigat in auzul tuturor, avem inca o pilda, prin care putem vedea cat de mult uraste Dumnezeu pacatul.

In concluzie, Isus a spus aceste cuvinte, pentru ca realmente era parasit de Dumnezeu si pentru ca noi sa intelegem, o data pentru totdeauna, cat de mult uraste Dumnezeu pacatul. Nu exista pacat mai mic, sau pacat mai mare, exista pacat si atat. Mai mult decat atat, aceasta afirmatie, ne arata dragostea imensa pe care Dumnezeu ne-o poarta. El a ingaduit ca Fiul Sau, sa poarte pacatele noastre, sa moara in chinuri pentru a le spala chiar cu sangele Sau, totul ca noi sa putem sa ne impacam cu Dumnezeu.

Mai poti spune sau adauga ceva? Vino chiar astazi la crucea de la Golgota, si preda-ti viata Celui care Si-a dat-o pe a Sa, ca tu sa poti trai.

20 comments:

  1. Explicatia aceasta pur si simplu este fantezista. Acele cuvinte dovedesc cat se poate de clar ZDRUNCINAREA CREDINTEI LUI IISUS.TAGADA LUI. RASTIGNIREA LUI NU A DETERMINAT IMPACAREA EVREILOR (PENTRU CA NU PUTEM SA NE RAPORTAM LA ALTE POPOARE SI NATII, DIN MOTIVE RELIGIOASE SI ISTORICE)CU ACEST DUMNEZEU, NU A INSEMNAT SFARSITUL LUCRURILOR RELE, DIMPOTRIVA. CRESTINISMUL S-A NASCUT, APOI A APARUT ISLAMISMUL. IMPREUNA CU IUDAISMUL AU ARUNCAT LUMEA IN INTUNERIC SI HAOS(ORICE CONTRAARGUMENT ESTE INUTIL AVAND IN VEDERE CA ISTORIA O DOVEDESTE DIN PLIN CELE AFIRMATE DE MINE). DECI ACELE CUVINTE, PRACTIC, PRECED, UN ESEC RELIGIOS TOTAL. PRECED ESECUL DIVIN TOTAL *ASTA DACA ACCEPTAM UNEI ENTITATI DIVINE. NU CRED IN NICIO ENTITATE SUPRANATURALA, DECI NICI IN DUMNEZEU. DACA N-AM STA TOT TIMPUL CU OCHII INDREPTATI SPRE CER, CI MAI MULT SPRE PAMANT, AICI UNDE VOLENS NOLENS SUNTEM CU TOTII, POATE AM REALIZA CA PUTEM FACE CU ADEVARAT CEVA, SI FARA INTERVENTIA UNEI ENTITATI CREATE DE SPAIMELE SI SPERANTELE NOASTRE

    ReplyDelete
  2. @Anonim Iti multumesc ca ti-ai facut timp sa citesti articolul. Cred ca faptul ca ai lasat un comentariu arata ca este un subiect de interes pentru tine si ma bucura acest lucru. Ai ridicat niste obiectii pe care le gasesc foarte interesante, mai ales datorita faptului ca si eu am gandit multa vreme la fel.

    Sunt sigur ca stii ce inseamna sa folosesti judecati de valoare asupra unor aspecte. Ca exemplu "explicatia este fantezista" sau "orice contraargument este inutil". Aceste fraze exclud din start posibilitatea acceptarii unor argumente contrare si sunt sigur ca orice om ia in calcul si posibilitatea de a gresi. Nimeni nu detine adevarul absolut.

    As vrea sa iti raspund pe scurt la fiecare idee si sper sa nu intram intr-o polemica, ci sa discutam.

    Ai afirmat ca acele cuvinte dovedesc zdruncinarea credintei lui Isus si aici esti in total acord cu ideea articolului. Nu am afirmat nici o clipa ca moartea lui Isus pe cruce va impaca poporul evreu cu Dumnezeu. Ba din contra, lucru dovedit in fapt si lucru mentionat anterior in Biblie. Chiar Domnul Isus a spus in repetate randuri ca El va fi un motiv de poticnire pentru Israel. Impacarea lui Israel cu Dumnezeu va avea loc in cu totul alt registru si iarasi Biblia ne spune cand se va intampla acest lucru.

    Mai mult, nimeni nu a spus ca odata cu venirea lui Isus pe acest pamant se vor sfarsi toate relele. Ba din contra, Biblia ne spune ca oamenii vor deveni din ce in ce mai rai. Daca ne uitam in istorie, vedem ca oamenii din trecut nu erau asa de rai, dar odata cu trecerea generatiilor din ce in ce mai multe atrocitati au loc. Si asta nu o face Dumnezeu ci este alegerea oamenilor. Fiecare dintre noi are dreptul de a alege. Un om rupe o bariera si apoi altii ii calca pe urme si fac lucruri abominabile. Cat rau a facut Inchizitia, cat rau au facut cruciadele, razboaiele continue dintre "statele crestine" si cat rau au facut mai apoi oameni ca Stalin, Hitler, Pol Pot.... Raul creste exponential datorita oamenilor.

    Acum sa vedem daca a fost crestinismul cel care a aruncat lumea in haos. Ce intelegem prin crestinism? Biserica ca institutie? Sunt de aceeasi parere cu tine aici. Si eu am avut multa vreme ceva impotriva bisericii ca institutie si impotriva "slujitorilor lui Dumnezeu". Mai mult, actiunile acestor asa zisi slujitori, si de-a lungul timpului si in zilele noastre, sunt sub orice critica. Nu ale tuturor dar a unei mari parti. Cruciadele nu au fost altceva decat expeditii de jaf pentru care oamenii politici ai vremii (inclusiv Papa) au gasit o scuza. Numai daca ne gandim ca aceste armate "crestine" au jefuit, la un moment dat, chiar Constantinopolul. De Inchizitie si altele asemanatoare nici nu mai e cazul sa vorbim. Stiai ca in Biblie, in Vechiul Testament, se spune ca Pamantul este rotund? Si atunci te intrebi daca papii care au ars oameni pe rug au citit vreodata Biblia, nu?
    Daca eu ma duc si fur ceva, sau omor un om si apoi spun ca a fost in numele tau, inseamna ca asta chiar asa a fost? Unii oameni aleg sa se foloseasca de numele lui Dumnezeu pentru a isi justifica actiunile, dar asta nu inseamna si ca asa este.

    ReplyDelete
  3. Unii oameni spun ca Evul Mediu a fost cauzat de crestinism, de Biblie. Oare? Biblia spune: pune-ma la incercare, gandeste omule, cauta raspunsuri, cauta o relatie personala cu Dumnezeu, nu prin intermediari. Dar oamenii cu putere (papa, regii, etc) au preferat sa o foloseasca nu asa cum trebuia folosita ci asa cum le pica lor bine si era comod. Ei scoteau bani buni din vanzarea penitentelor, acatistelor, din pelerinaj la moaste..... Era doar un business cu o prelata aparent onorabila. Asa cum este si in zilele noastre. In multe biserici (ortodoxe, catolice, protestante, etc) totul nu este decat un business. Eu unul atunci cand am venit in contact cu "slujitori ai lui Dumnezeu" am fost de foarte multe ori scarbit. Am incercat sa am o discutie rationala cu cativa, pentru ca aveam niste curiozitati sincere, despre Dumnezeu, si nici unul nu a reusit sa aiba cat de cat coerenta. Nu au timp sa stea de vorba, sa iti explice ceva, au alte prioritati, sa stranga bani. Ei nu te pot indruma spre ceva ce nu cunosc, si multi dintre ei chiar nu il cunosc pe Dumnezeu. Dumnezeu nu e altceva decat o firma luminoasa pe care ei o tin deasupra intrarii si o folosesc pentru interesul propriu. Am avut surpriza sa nu gasesc nicaieri in Biblie dictonul "Crede si nu cerceta".

    Sa nu confundam oamenii care se comporta ca niste crestini cu oamenii care pretind ca sunt crestini. America pretinde ca este o natiune crestina. Este? In Romania 90% din populatie e crestina, conform statisticilor. Este oare? Sau oamenii doar se folosesc de acest termen pentru ca ii ajuta sa doarma mai usor noaptea?

    Multa vreme si eu am gandit la fel ca tine. Ce Dumnezeu e asta, daca in numele Lui au fost facute cruciadele, Inchizitia si multe alte atrocitati? Simplu, un Dumnezeu in care nici eu nu cred, la fel ca tine. Insa Dumnezeul asta nu e acelasi cu Dumnezeul pe care eu unul l-am gasit in Biblie, la un studiu mai atent. Eu unul am inceput sa citesc si pro si contra veridicitatii Bibliei, am inceput sa o citesc si sa o testez. Daca vrei, putem discuta mai pe larg despre ce argumente pro si contra am gasit eu personal si cum am ajuns la concluzia ca Biblia este adevarata, bazat pe dovezi arheologice, logice, etc. Chiar mi-ar face placere sa discutam mai pe larg. Dumnezeu sa te binecuvanteze.

    ReplyDelete
  4. Dumnezeu tatal nostru si Domnul Isus Fiul sau sa va umple de toata pacea pe care o are credinta.
    Intradevar el este singurul ce ne poate da pacea inimii. O inima care-l primeste prin credinta pe Fiul Isus este o inima impacata cu Dumnezeu.
    In proverbele lui solomon:"Fiule da-mi inima ta si sa gaseasca placere ochii tai in caile mele" -asta cere Dumnezeu sa-i dai inima ta lui ca s-o umple cu plinatatea Fiintei Sale-adica Hristos.
    Cine-l are pe Domnul Isus are viata.Cine nu-l are nu are viata-spune sciptura.
    Pe pamant are putere Fiul omului sa ierte pacatele.nu dupa ce murim.ci cat traim putem sa-l primim pe El ca mantuitor si Domn.
    Am citit comment-urile de mai sus si ma bucur ca aveti curajul sa va exprimati pererile.Dincolo de aceste pareri este scriptura ca o lumina si un far pe malul marii. Daca corabia vietii tale vede farul si se indreapta catre El Poate fi salvata dacanu naufragiaza.Atat de mul a iubit Dumnazeu lumea ca a dat pe Singurul lui Fiu, pentru ca oricine crede in El, sa nu piara si sa aiba viata vesnica. AMIN! Alege viata ca sa traiesti. Pastele nostru a fost jertfit, El Isus Hristos.Sangele lui are putere sa spale orice pacat, nu traditiile obiceiurile si datinile care omoara oamenii.Va iubesc cu o iubire vesnica, spune Domnul, de aceea va voi pastra bunatatea mea.Fiecare sa se cerceteze pe sine si sa nu se gaseasca venit prea tarziu.Astazi daca auziti glasul Lui nu va impietriti inimile. Astazi este ziua potrivita, astazi este ziua mantuirii. Nu amanati chemarea lui Dumnezeu. Nu dati peste mana celui ce vrea sa va dea o viata noua. Avem nevoie cu totii de o viata noua. Ne-am saturat de viata pe care am trait-o pana acum in tot felul de pacate pe care nu-mai noi si Tatal cerescle stie. Toate sunt scrise aclo sus. Cel ce a intocmit ochiul s-ar putea sa nu vada, ce-la ce a facut urechea s-ar putea sa nu auda?.Este timpul unei alegeri decare dapindedestinul nostru vesnic.Spuneti "DA" lui Isus Hristos. Crede-ti in lucrearederascumparare de la cruce. Nu cu argint sau cu aur am fost rascumparati sin felul pacatos de vieta ci cu insusi sangele scump al LUI, mielul fara cusur si nevinovat.Faptul ca a fost nevinovat o spune de 3 ori si chair cel ce l-a judecat-Pilat. "Eu nu gasesc nici o vina in omul acesta, nu gasesc nici o vina de moarte in El.Totusi suferintele noaste le-a purtat si durerile noastre le-a luat asupra Lui, si noi am crezut caeste pedepsit de Dumnezeu si smerit, Dar El era starpuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile nostre, pedeapsa care ne da pacea a cazut peste el si prin ranile lui suntem vindecati.A Celui Ce sta pe scaunul de Domnie si a Melului sa fie slava, cinstea si gloria in veci Amin. Va iubesc mult.

    ReplyDelete
  5. cea mai puternica fraza spusa de Iisus pentru oamenii deznadajduiti......

    ReplyDelete
  6. Explicatia finala a autorului este mai mult decat absurda! De ce s-a facut Dumnezeu Om? Nu ca sa moara pentru pacatele noastre? Cand vorbim despre Isus ca Fiul Omului, El chiar este om! Om cu toate slabiciunile sale. Daca pe cruce nu ar fi fost omul, ci Dumnezeu, atunci nu ar mai fi murit. Ori, cum bine stim El a murit si a inviat. Dumnezeu poate sa moara? Desigur ca nu, numai omul e muritor. Acel Isus care pune dureroasa intrebare de pe cruce este OMUL adevarat (Ecce hommo! spune Pilat). Dar sa spui ca in acele clipe era plin de pacat si ca Dumnezeu din aceasta cauza L-a parasit, este aproape o blasfemie. Dumnezeu uraste pacatul la oamenii care il infaptuiesc, nicidecum la Cel care SPECIAL pentru asta venit in lume, sa ia pcatele noastre asupra Sa, pentru ca numai asa ne poate mantui. Acesta este motivul pentru care venit printre noi... Noi doar trebuie sa ramanem in Cuvintele Lui pentru a cunoaste Adevarul care ne va elibera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai înțeles bine, roagă te și vei înțelege și mai mult.

      Delete
  7. Dumnezeu si-a intors fata de la Isus , L-a zdrobit , conform Isaia 53 , pentru ca tu si eu sa avem o solutie cu viata asta , Cine va crede in Isus , nu va pieri.

    ReplyDelete
  8. daca tot esti crestin scrie cum trebuie IISUS si nu Isus :)

    ReplyDelete
  9. Sa urasti nu e pacat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa iubesti pacatul e bine?

      E pacat sa urasti un om, nu sa urasti pacatul.

      Delete
  10. Eu cred ca Dumnezeu era atat de trist in acele momente vazandu-si fiul crucificat incat statea si se gandea daca merita aceasta lume sa fie lasata sa mai polueze Pamantul sau nu ! Cred ca si Dumnezeu plange cateodata!

    ReplyDelete
  11. Am citit de mic copil tot ce mi-a picat in mana.Bunica mea fie iertata m-a invatat sa spun rugaciuni si sa citesc Biblia. Am gasit lucruri bune, lucruri folositoare in viata de zi cu zi. Spiritul meu analitic si critic totodata m-a indemnat totusi sa cercetez in aprofunzime si sa-mi pun si sa pun intrebari. Am niste intrebari pe care vreau sa le adresez celor mai intelepti si mai invatati si mai apropiati lui IISUS sI DUMNEZEU. Pentru ca tot timpul sacrificiul lui Iisus ne-a fost dat ca exemplu. 1. Iisus a stiut de la inceput ca este Fiul lui Dumnezeu, vorbea cu ingerii, cu arhanghelii, cu diavolul, vedea imparatia cerurilor
    (ispitirea lui Iisus de catre diavol in pustie si convorbirea a fost adevarata?) ? 2. Prin minunile pe care le-a facut, Iisus a fost constient de puterea pe care o are data de catre Dumnezeu si ca poate face orice pe Pamant? Daca raspunsul la aceste 2 intrebari este DA, Iisus stia sau era constient ca este Fiul lui Dumnezeu si ca il asteapta Imparatia Cerurilor, atunci chiar daca era la fel ca orice om facut din sange, carne, oase, nervi, sa fiu iertat, sacrificiul Lui este simbolic!!! Cand stii ca esti fiul lui Dumnezeu Creatorul, nu poti sa ai teama de moarte sau durere, sa fiu iertat daca pacatuiesc, sacrificiul Lui a fost pur simbolic. Adevarata forta a credintei crestine ar veni daca raspunsul la cele 2 intrebari ar fi negativ si Iisus nu ar fi avut semne si raspunsuri directe ca este Fiul,totul facandu-se din credinta si puterea credintei Sale iar Invierea ar fi rasplata sacrificiului sau adevarat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foarte interesant punctul tau de vedere. Si eu mi-am pus aceasta problema. Uite un articol care, dupa parerea mea, raspunde foarte bine acestei intrebari

      http://creation.com/could-jesus-sin

      Delete
  12. dar de ce ar fi sacrificiul Lui simbolic??? Datoria omului este de a crede in EL ca Fiu al lui Dumnezeu pt mantuire.Iisus, a avut alta misiune -diferita de a omului obisnuit..si anume de a suferi torturi uriase pt a salva toti oamenii..bun si crezi ca se cuvine pt un Fiu al lui Dumnezeu sa fie sacrificat ?? nu e cam injositor?? pt un om normal nu este corect ..iti dai seama pt UN Dumnezeu cum este? asta e sacrificiul!

    ReplyDelete
  13. Doamne Isuse Hristoase fiul lui Dumnezeu milueste-ma pe mine pacatosul ! Isuse ma incred in tine !

    ReplyDelete
  14. Exact cum a spus Ioan....Daca Dumnezeul l-a parasit pe el...ne-a parasit pe toti.....ai un punct de vedere interesant..dar eu cred ca dumnezeu nu l-a lasat nicodata...Dumnezeu era parte din el...el era dumnezeu...si om...cred ca atunci cand a rostit aceasta fraza..a vorbit omul din el..va rog daca mai aveti late ideei sa ini spune ti si mie...Iisus te iubesc chiar daca sunt un pacatos! Doamne ajuta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aceasta e viziunea lui Wurmbrand, asa cum mentionam si in articol. Iti recomand cartile lui.

      Delete
    2. Tu crezi că Isus nu putea alege să păcătuiască?

      Delete
  15. Ești bravo că analizezi scripturile ca cîndva le criticai/afirmai(afirmi), astfel înțelegînd ca nu ai avut dreptate(în sensul că deja ai înțeles) și pătruzind în înțelepciunea infinită a lui Dumnezeu. Dar totuși dece nu continui... îmi aduc aminte cum eram eu ... nu credeam că exista Dumnezeu , credeam că e o prostie să crezi că exista o forță supranaturala etc ... dar cum am ajuns eu la ideia ca Dumnezeu există, că el are un nume ... , că Isus de fapt nu a fost răstignit pe cruce ci pe stîlp vertical (Stauros) pot oferi dovezi clare în privința la aceste lucruri , că defapt raiu și iadu asta îs sensuri figurative precum gheena etc nu uitați plec la cer (nu la ceruri fizice) doar cei 144 000 nu bunica și buneii tăi ci doar anume din miliarde de oameni plec doar 144 000 din timpurile primilor apostoli pînă în prezent se aleg acești oameni de către Dumnezeu (a cărui nume defapt este evident Iehova) Vouă vii este placut cînd colegii de școala/grupă/lucru sau oricine vă spune pe nume dar nu "Băiatu/Fata" așa și lui Dumnezeu îi este mai plăcut cînd Moise a putut să îl întrebe pe Dumnezeu orice ce a întrebat el ? Exodul 3:13-14 mai citiți și Exodul 6:3 Domnul pff... și Isus e Domn , Psalmul 83:18 eu încă pînă a analiza mai profund aceste lucruri simțeam că Dumnezeu are nume . Dacă noi avem nume Isus fiul lui Dumnezeu are ! atunci dece însuși Dumnezeu să nu aibă nume mai ales că pe atunci (pe timpul lui Moise) era necesar numele său caci erau mulți "Dumnezei" și fiecare avea nume (doar că logic ăștia sunt inventați de oameni) Domn , Atot puternic etc aste-as doar titluri dar el are un nume atunci dece nu îl folosiți se poate foarte mult de discutat dar vă spun un lucru principalu să fiți sinceri și să vă lăsați îndrumați de Iehova, el vă va învața și va face ca să înțelegeți adevărul dacă întradevăr doriți să îl aflați. successe la toți și analizați vărog profeția legată cu cele 7 timpuri 1 zi pentru un an + anul 1914 ce legătura are cu această profeție și ce sa întimplat ... Mulțumesc lui Iehova că mi-a dat busola (cuvîntul său) pentru a traversa această lume cu success.

    ReplyDelete

 

Dumnezeu este dragoste

Grab this Headline Animator

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator