Thursday 26 February 2009

Wurmbrand si rabinul H.

Rabinul H imi oficiase casatoria: am fost casatorit in sinagoga din pricina familiei. Rabinul stia ca eram un ateu si un anarhist. Totusi, el nu a facut nici cea mai mica incercare sa-mi spuna ceva despre Dumnezeu. Pur si simplu a indeplinit ceremonia si asta a fost tot.
Acum, cand am ajuns sa-L cunosc pe Dumnezeu prin Isus, nu era deloc incantat, si m-a intrebat:
- Ce te face sa crezi in Cristos?
I-am spus ca profetia lui Isaia, scrisa cu opt secole inaintea lui Isus, m-a miscat in mod deosebit. Citind aceasta profetie, in capitolul 53, am avut impresia ca profetul a vazut intreaga viata a Mantuitorului cu multe secole inainte nasterii Acestuia si a revelat-o in rezumat, astfel incat evreii sa-L recunoasca atunci cand va veni.
Atunci rabinul si-a mangaiat barba si ne-a spus (sotia mea era si ea prezenta):
- Nu trebuia sa fi citit asta. Acel capitol este interzis pentru voi.
Apoi am verificat aceasta interdictie in calendarele tiparite de congregatiile ortodoxe evreiesti, care dau textele din profeti ce trebuie citite in serviciile publice din sinagogi ( asa- numita Haftorah). Dupa partea Legii lui Moise numita Shophtim, trebuiau citite capitolele 51 si 52 din Isaia. In sabatul urmator urma capitolul 54. Capitolul 53 a fost omis. Profetia despre Isus este prea evidenta in acest capitol.
Rabinul ne-a indemnat:
- Copii, lasati-va de lucrurile astea!
I-am raspuns:
- Mi-ar place sa o fac, dar profetiile nu ma lasa pe mine in pace. Ce alta interpretare a acestui text imi puteti da?
Rabinul a dat din cap cu tristete si ne-a lasat sa plecam fara sa ne dea vreo explicatie. Nu stiam de ce.


* preluat din "Cristos pe ulita evreiasca" de R. Wurmbrand.*

No comments:

Post a Comment

 

Dumnezeu este dragoste

Grab this Headline Animator

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator