Friday 14 May 2010

Cand Dumnezeu tace

De cate ori nu ti s-a intamplat sa te rogi pentru calauzire si cerul sa fie inchis?
Eu unul am experimentat asta, si nu ma refer la starea de pacat care te desparte de Dumnezeu, ci pur si simplu la acele momente in care Cerul pare a fi inchis. Doar pare.

Te rogi si mai mult. Postesti. Te rogi si mai mult. Si totusi nu primesti nici un raspuns.

Am auzit mai multe "retete". Unii spun ca ei nu fac un pas mai departe daca Dumnezeu nu le da o calauzire clara. Altii fac ce cred ei mai bine dupa argumente mai mult sau mai putin fundamentate. Si variante sunt destule, cautat profetii, ales versetul biblic pe care iti pica ochii atunci cand deschizi Biblia- un fel de ruleta ruseasca cu versete biblice, etc.

Totusi eu nu cred ca exista o reteta, sunt cazuri in care raspunsul va veni si aceasta asteptare este doar un test al rabdarii si al credintei, dar cred si am si experimentat un alt test. Cel al principiilor. Cred ca exista cazuri in care Domnul nu raspunde, tocmai pentru a ne incerca trairea si pentru a ne arata noua unde suntem de fapt.

Eu unul atunci cand am experimentat astfel de situatii am incercat sa ma gandesc ce spune Biblia despre acea situatie. Care sunt principiile dupa care sa ma ghidez, sa ma gandesc ce ar fi facut Domnul Isus in acea situatie.

Insa la inceput aveam o mare frica. Ce ma fac daca iau decizia gresita? Daca Dumnezeu ma va pedepsi pentru ca am ales gresit?

Apoi am inteles.

Dumnezeu imi este tata. Ce tata iubitor isi pedepseste copilul atunci cand acesta greseste si cand stie ca in inima lui, acel copil, s-a straduit sa faca alegerea corecta? Nici unul, cu atat mai putin un Dumnezeu care este dragoste. Si de cate ori am vazut asta in viata mea, de cate ori Dumnezeu a reparat ce eu am stricat, din nestiinta, inlaturand chiar si consecintele acelor alegeri gresite, desi meritam sa le suport. De ce? Simplu, pentru ca ne iubeste!

Noua de multe ori ne e greu sa intelegem asta, pentru ca noi avem tendinta ca atunci cand un om greseste sa ii scoatem ochii. Sa ii mai dam si noi in cap, cu toate ca el e oricum destul de amarat de greseala facuta.

Cat de mult mai avem de invatat! Oare cum ar fi biserica daca fratii ar proceda asa? Daca nu l-ar dojeni pe cel care a incurcat versurile cantarii si ar incerca sa il incurajeze? Sau chiar mai mult, sa isi ofere ajutorul pentru ca asa ceva sa nu se mai intample?

Dar parca e mai simplu sa pui etichete si sa critici. Nu-i asa?

Haideti sa nu mai facem asa, sa incercam sa spunem o vorba buna, sa nu dam in cap aproapelui nostru, ci sa il ajutam sa se ridice. Desi nu acesta este primul impuls, atunci cand cineva greseste, ar trebui sa ne auto-educam in aceasta disciplina.

Oare vrem?

10 comments:

  1. Imi place mesajul asta! Si cum ramane cu tacerea???? Timp de analiza in anticamera binecuvintarilor? sau timpul de simbioza a tuturor lucrurilor ce fac viata frumoasa? sau....???? o credinta mai mare???

    ReplyDelete
  2. Tacerea... nu putem sti decat dupa ce aceasta perioada de tacere a trecut care a fost rostul ei. Aceste perioade vor veni insa intrebarea este cum le vom gestiona?

    ReplyDelete
  3. Eu am exprimentat si inca trec prin situatii in care am parte de tacerea lui Dumnezeu. Ce facem cand Dumnezeu tace: eu am inteles ca tacerea Lui poate insemna ca inca mai trebuie sa astept pentru un raspuns, asta imi cultiva rabdarea si increderea in El. Dar ce fac cand nu am un raspuns si trebuie sa actionez: am inteles ca Duhul Lui Dumnezeu, care este in noi ne va calauzi pasii in directia voita de El, chiar daca nu am un raspuns clar de la Domnul, totusi pasii mei sunt calauziti de El si treapta cu treapta, El ma conduce spre implinirea voii Lui. Eu am realizat un lucru, o data ce iti incredintezi viata in mana lui Dumnezeu si cauti sa faci Voia Lui, El nu te va lasa sa faci greseli care a aiba greutate inaintea Lui, ci poate va ingadui lucruri care sa te invete si sa cultive in tine roada Duhului Sau Sfant.
    Domnul sa ne ajute sa cautam sa facem voia Lui in toate lucrurile.

    Fiti binecuvantati.

    ReplyDelete
  4. e adevarat ca DUMNEZEU nu raspunde la multe rugaciuni, dar bine face,

    in privinta celor care gresesc e mai greu de judecat, mai intai trebuie sa te rogi mereu sa ai dragoste pentru fiecare ,mai apoi si in special atunci cand se fac interpretari proprii in ceea ce priveste Cuvantul Lui Dumnezeu,sa poti discerne intre ceea ce spune respectivu si ceea ce este DA si AMIN.

    ReplyDelete
  5. Neintelese sunt caile si gandurile Domnului, si cu mult diferite de ale noastre. Cred ca fiecare ne confruntam la un moment dat cu aceasta "tacere", stand intr-o continua asteptare..Dar oare nu ne concentram prea mult asupra unui raspuns si nu ar trebui? Rabdarea trebuie sa-si faca desavarsit lucrarea. Am observat ca tacerea lui Dumnezeu modeleaza caracterul; poate nu vom intelege niciodata de ce nu am primit o calauzire clara, dar timpul inca nu a sosit.
    Candva am primit ca si raspuns al acestei asteptari : "Cautati mai intai Imparatia lui Dumnezeu si neprihanirea Sa, si toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra", dar nu la timpul asteptat de mine.

    ReplyDelete
  6. Symona sunt de acord cu ce spui. Chiar in aceste momente sunt in cazul enuntat de tine. Stiu ca trebuie sa astept, desi nu stiu ce astept si cat voi avea de asteptat. Dar am experimentat si celelalte cazuri. Cred ca Dumnezeu vrea sa ne educe, sa ne invete sa avem curajul de a lua decizii. Nu cred ca Dumnezeu vrea niste oameni fara coloana vertebrala, niste oameni fricosi. Am vazut de multe ori oameni carora le era frica sa ia decizii, erau pur si simplu paralizati de aceasta frica de a gresi. Si cred ca este o capcana. A nu se intelege de aici ca eu nu astept si nu doresc calauzirea Domnului.

    ReplyDelete
  7. Cuvintele noastre sunt de prisos uneori...dar avem un Dumnezeu minunat care ne ridica chiar si din cele mai mari adancimi. Prietenii lui Iov nu au inteles scopul suferintei sale si nici chiar el nu putea intelege incercarea care parea sa nu se mai sfarseasca pana a intervenit Insusi Dumnezeu ca sa-i vorbeasca. Atata timp cat suntem chemati dupa planul Domnului stim ca toate lucrurile lucreaza impreuna spre bine. Desi acum vedem in chip intunecos, va veni o zi cand vom cunoaste pe deplin totul.

    ReplyDelete
  8. cred ca sunt mai multe tipuri de tacere. Una care iti imbraca fiinta si vorbeste mai mult decat orice sunet si care are rol de pace profunda si comuniune totala cu Tatal si mai este una care te face sa tremuri de frica, cand trebuie sa decizi pentru viata cuiva, sa faci alegeri care schimba viitorul si daca nu ajungi la rezultatul scontat ...??? asta este; mai exista una care iti imbolnaveste inima..(prov.13:12) dar daca Dumnezeu vrea sa ai o inima mai sensibila... te sensibilizeaza si asa. Nu stim noi si nici nu mai vreau sa stiu, insa El stie!

    ReplyDelete
  9. Daca El ne spune da sau nu e ok, chiar si cand nu ne convine, insa cand trebuie sa asteptam un raspuns...este cel mai greu. Asteptarea este grea pentru ca nu stim cat va dura sau ce ne asteapta la capatul ei...
    De multe ori raspunsul primit in urma "tacerii" este surprinzator, uneori Dumnezeu iti cere sa faci lucruri pe care nu ai indraznit vreodata sa le visezi, iti deschide usi la care nu ai fi indraznit sa bati...iti ofera ceea ce nu sperai ca poti avea.
    Am experimentat asta de nenumarate ori si nu a fost usor, a fost nevoie de ingenuncherea eu-lui, de a nu lua o decizie venita din partea mea, de a astepta hotararea Lui, pe care a facut-o cunoscuta, de multe ori in ceasul al doisprezece-lea, cand nu mai intrezaream nimic, insa stiam un lucru: "m-am abandonat in bratele Tale, si Tu mi-ai promis ca nu ma parasesti!" Acestea sunt stari greu de explicat, pe care numai cel ce a trecut pe acolo poate sa le priceapa. Domnul sa va calauzeasca, sa va dea putere, intelepciune si... rabadare pentru ca la timpul potrivit sa intelegeti ceea ce El a pregatit pentru Dvs.

    ReplyDelete
  10. Corect. De multe ori in viata mea, Dumnezeu a ales sa intervina tocmai atunci cand parea mai putin probabil si asa am invatat o lectie importanta. Nu conteaza ce vedem sau ce simtim, important este sa stam ancorati in Cuvant. Pentru ca sentimentele ne pot insela insa Cuvantul Domnului niciodata nu face asta. Si daca Dumnezeu ne-a promis ca va lucra, chiar daca ni se pare imposibil, El se va tine de promisiune. Multumesc pentru ganduri Geomy. Domnul sa te binecuvanteze si pe tine!

    ReplyDelete

 

Dumnezeu este dragoste

Grab this Headline Animator

Dovezi in favoarea lui Dumnezeu

Grab this Headline Animator